ברוך אתה ה אלוקנו מלך העולם | ברוך אתה ה אלוקנו מלך העולם |
המפיל חבלי שינה על עיני ותנומה על עפעפי, ומאיר לאישון בת עין. | המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי. |
ויהי רצון מלפניך ה אלוקי ואלוקי אבותי | ויהי רצון מלפניך ה אלוקינו ואלוקי אבותינו |
שתשכיבני לשלום ותעמידני לחיים טובים ולשלום | שתרגילנו בתורתך ודבקנו במצוותיך |
ואל יבהלוני רעיוני וחלומות רעים והרהורים רעים, ותהא מיטתי שלמה לפניך, | ואל תביאנו לא לידי חטא ולא לידי עברה ועוון ולא לידי נסיון ולא לידי בזיון, ואל ישלוט בנו יצר הרע, והרחיקנו מאדם רע ומחבר רע, ודבקנו ביצר הטוב ובמעשים טובים, וכוף את יצרנו להשתבעד לך, |
והאר עיני פן אישן המות. | ותננו היום ובכל יום לחן לחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואינו, ותגמלנו חסדים טובים. |
ברוך אתה ה המאיר לעולם כולו בכבודו. | ברוך אתה ה הגומל חסדים טובים לעמו ישראל. |
Each bracha consists of the following sections, as shown in the Hebrew above:
1. Intro
2. Summary of bracha subject: eyes opening/closing = waking/sleeping
3. Intro to request
4. Positive request: what we hope to do while awake/asleep
5. Negative request: against yetzer hara
6. Mentions eyes
7. Conclusion
I think it's clear, based on these similarities, that one cannot discuss the meaning or purpose of either bracha without keeping the other bracha in mind.
No comments:
Post a Comment